CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Monday, March 7, 2011

RINDUNYER.....

Assalamualaikum.....kali ni aku nak bercerita merangkap membebel serta menerangkan serba ringkas tentang topik di atas.....RINDUNYER.......ada beberapa bahagian...

Untuk bahagian yang pertama, aku nak bercerita betapa aku merindui saat2 aku 'dibuli'....haha....oleh warga antop sdn.bhd.......hehe...acah jelah....tu tempat aku paktikal dulu...sebenarnya tak la dulu sangat...baru je pon....tamat hujung last year....30th november....merangkap hari jadi aku time tu....seronok sebenarnya aku dapat gain banyak sangat benda..not only yang relate dgn my study jer...but also certain things like behaviour....(yang macam2), politics (benda yang biasa dialami oleh semua makhluk kat dunia ni kot..mana2 ada politik), rules here and there...dan mcm2 lg la...nasib baik benda2 tu aku tak perlu lampirkan dalam report praktikal aku....kalau tak, alamatnya aku terpaksa g UUM semula untuk minta salinan buku report yang baru, sebab tak cukup ruang nak bercerita...haha.....yang buat aku sangat merindui saat2 kat sana adalah kerana aku sekarang kerja keseorangan di kluang ni...seorang diri di ofis macam nak mati sebab tak de kawan aku nak bercakap....paling2 pon aku miming sorang2 depan PC nyanyi lagu2 feveret...ha amik ko....xpe..aku anggap ni sebagai pengalaman aku jer...pengalaman mengajar kita segalanya kan.....dulu masa kat antop sambil buat keja...boleh tgk perangai orang....boleh curi2 borak dgn member sekepala....mmg vassssss.....boleh mengumpattttt....hehe...boleh dgr org mengumpat......boleh itu...boleh ini...dan macam2 lg la....tp kat sini...aku ketat sorang2 mcm orang giler yang comel.....(sorry yer semua,mmg hobi aku suka puji diri sendiri....nak tggu org puji, sampai kecur air liur takder pon org puji.....) dulu kalau tensen buat keja...boleh jugak release tensen buat keja org lain....hehe...menolong org amalan yang mulia yer kawan2....igt semua.....tp kali ni...keja aku, aku yang buat...keja yang tak sepatutnya aku buat pon aku la yang kena buat...pasal aku sorang2 kat sini....huwaaaaaaaaaa.......meraung mcm mana pon lantak aku la.....takde org nak dengar...moral of the story...hargailah apa yang kita ada sekarang...menyesal dahulu pendapatan, menyesal kemudian mungkin tak berguna lg dah.....(bergantung pd keadaan).


Baiklah untuk bahagian yang kedua pulak yer....untuk bahagian yang ni...aku amat merindui zaman belajar....dah keja teringin pulak nak belajar.....dulu masa belajar tergedik2 nak kuar penjara...nak keja...nak pegang duit sendiri...ha amik ko...ni dah keja..mmg la dapat gaji, tapi tak sempat ko nak pegang duit tu...nak bayar monthly keta, rumah, ptptn,nak bg mak bapak, nak spend duit utk kawin la....etc...last2 cuba kira bape sen je balance ada kat akaun...tambah2 plak kiter ni yg jenis baru keja....almaklumla gaji pon tak cecah riban2...takde pengalaman keja, majikan pon bantai la bagi kiter gaji ciput....ikutkan mmg tak berbaloi dgn yang kite dah laburkan utk dapatkan diploma plus degree..tp apa nak buat...inilah realiti dunia pekerjaan sekarang....politik..politik....dulu masa belajar, attend kelas, angguk2 kepala tanda paham dgn lesson fr that day, then buat assignmt, jwb exams, begitu la rutin every semester....pening kepala jugak...tapi rupanya biler dah keja ni lagi la pening ek.......dulu time belajar mmg syokkkkkk tak habis...tak boleh nak digambarkan syok yang macam mana....tapi sekarang everything changed.....aku perlu ubah segalanya untuk disesuaikan dengan kehendak semasa yang memerlukan aku untuk berubah.....but moral of the story mmg zaman belajar more excited...cuma tak dinafikan, sekrang segalanya berubah....

FOR NEXT SECTION....aku akan cuba sambung tomorrow....because sekarang dah almost 5pm...kena kemas2 sebab sharp 5 aku akan membelahkan diri aku dari ofis ini....

0 comments: